søndag 10. november 2013

"Å føde et barn," og "Det du ikke ser"

" Å føde et barn" er nok en bok jeg likte veldig godt.  Men jeg ble sliten av å lese den, sliten av alt hovedpersonen går gjennom i romanen.  Og tankene hennes, alle tankenen, bekymringene og all redsel for å ikke å være den perfekte hustru, mor og husmor.  Boken begynner i 1938, og kvinnerollen er forandret siden den gang. Heldigvis.  
Maj blir gravid og gifter seg med en ganske ukjent mann og hans familie.  Og ikke minst med svigermor. Jeg måtte legge fra meg boka iblandt, fordi jeg synes den var tøff å lese, og vond innimellom.  Men god var den, og jeg brukte ikke lang tid på å lese den ut. 
Jeg gir boka 7 eselører :-)

" Det du ikke ser" av Katherine Webb.  En spennende roman, og en spesiell historie.  Fortellingen foregår i nå tid og i 1911, i England.  Jeg likte den, leste den ut men ikke overbegeistret.  
5 eselører for denne boka. 

2 kommentarer: