mandag 3. februar 2014

Lun brokkoli salat med fetaost


Denne oppskriften fant jeg på frukt.no.  Og den smakte veldig godt.  Bulgur er ganske ukjent for meg men likte det godt.  Det stod ikke på pakken hvordan den skulle lages men fant det på nett.  Jeg serverte den til fiskekaker men jeg synes den passer til det meste.


Ingredienser til fire porsjoner:

2 dl. fullkornsbulgur
1 stk. grønnsakbuljong (terning)
2 ss. smør
500 g. brokkoli
4 stk. vårløk
1 båt hvitløk
150 g. fetaost smuldret ( jeg brukte mindre)
1 dl. valnøttkjerner ( brukte mindre)

Dressing: 
ett beger lettrømme
1/4 ts. salt
1/2 dl finhakket friske urter

Kok bulgur og buljongterning som anvist på pakken
Hell av buljongen og rør i smør
Skjær brokkoli i biter og hakk vårløken
Legg brokkolien i kokende vann og la det koke tre minutter.  Hell av vannet og bland brokkolien med bulgur, vårløk og finhakket hvitløk.  Annrett på fat og dryss over fetaost og grovt hakkede valnøttkjerner. 
Bland rømme med salt og urter, la den gjerne stå å trekke litt.

Jeg serverer denne retten i dag også og da til svinekoteletter :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar